maanantai 22. heinäkuuta 2013

Mikä ihmeen meetup?

Kun kerron jengille käyneeni meetupissa, ne on ihan että täh, mikä ihmeen meetup?





Meet up, eikö se oo ihan selvä. Tapaaminen. Netissä on semmonen sivusto ku meetup.com, josta voi ettiä tapaamisia läheltä omaa sijaintiaan. Oon ite käyttäny tätä vuodesta 2011, siitä lähtien ku olin Amsterdamissa työharjottelussa. Tämä on sitä nykypäivää kato.

Mukava varsinkin yksin matkustavalle. Amsterdamissa oli ihan sikana noita meetup-ryhmiä. Kävin ite esimerkiksi yhessä meetupissa, missä pelattiin Scrabblea ja harjoteltiin hollantia sitä kautta. Sitte on aina tämmösiä ihan perus, että tavataan jossain pystärissä tai kuppilassa ja vaan sosialisoidaan. Ryhmiä on myös eri ammatinharjottajille, ikäryhmille, äideille, tietyn ikäsille ja harrastuksiin liittyen tietenki, joitakin nyt mainitakseni. 

Meetupiin voi myös ite luoda oman ryhmän, jos haluaa vaikka tavata muita vaeltamisesta tykkääviä. Tai kokkaamisesta tai ihan mistä vaan. Jos tekee semmosen meetupin, joka on jossain ravintolassa, niin ku tekee diilin sen paikan kans, voi saada jonku tietyn osuuden sitte sen paikan illan myynnistä. Mun lemppariryhmä nuilta Damin ajoilta oli Ultimate frisbee. Sieltä sain tosi paljon hyviä kavereita ja oli mukavaa.





Monet sanoo, että tollaset meetupit on tosi teennäisiä ja epämukavia tilaisuuksia tutustua ihmisiin. En mäkään niissä omimmillani oo, mutta kuten sanoin, erittäin hyvä tapa tavata ihmisiä! Mut jos menee johonki tommoseen aktiviteetti-meetupiin, ni se ei oo niin jäykkä tilaisuus. Toki noissa aina käydään aluksi se perus keskustelu: mistä oot kotosin, miksi oot täällä, mikä sun nimi on, kauan oot ollu ja kauan aiot olla...

Helsingissä näyttäs jo vähän useampi ryhmä olevan, mutta ne näyttää olevan just tietyille ammattiryhmille, esim. start upeille, mutta ompa siellä ryhmä Helsinki OpenCoffee Meetup, jossa on reilu 500 jäsentä. Oulusta ei löydy yhtäkään ryhmää. Myös täällä Maltalla on vähän heikko tilanne: vain 4 ryhmää.

Noh, täällä Maltalla ollessani löysinki yhen toisen vastaavanlaisen sivuston, couchsurfingin. Suomessa tais joku kesä sitten tulla semmonen ohjelmaki, ku joku tyttöpari couchsurffas ympäri Eurooppaa. Olin kyllä kuullu tosta sivustosta aikasemminki, mutta en jotenki päässy siihen sisälle. 

Täällä Maltalla tuo sivusto on tosi aktiivinen. Siellä voi kans paikkakunnan mukaan hakea ja ite tehä ilmotuksia kategorioissa yöpaikat, ihmisten tapaaminen, paikalliset vinkit, kimppakyydit ja muut. Nyt oon päässy siihen hyvin mukaan ja tavannu porukkaa. Ehkä sit ku mulla on se uus liian iso asunto ni voin välillä ottaa jonku sohvasurffaajan sinne.

Mä olin eilen muutaman tyypin kans tuolta couchsurffingistä kattomassa yhtä nähtävyyttä ja oli mukavaa. Mietin että mitä keksin viikonlopuksi, ja löysin yhen nähtävyyden, missä halusin käydä. Aattelin, että ois mukavempi mennä jonku kanssa sinne entä yksin, niin postasin tonne couchsurffingiin et josko joku haluais lähtä messii, ja niin me mentiin! Tästä reissusta speksiä myöhemmin.

Lisäksi tein sinne yhtä tapahtumaa varten ryhmän, mutta joudun nyt skippaamaan sen ku oon ite menossa järkkäämään sitä tapahtumaa sunnuntaina.

Jengi myös kysyy että mistä noita meetupeja löytää, niin noilta kahelta sivulta ainaki. Lisäks mulla on facebookissa pitkä lista ryhmiä, kuten Expats/foreigners in Malta, Expats in Malta, Malta Social Club, International Friends Malta jne jne. Vähän turhanki monta ryhmää ja noi ei myöskään oo edes kovin aktiivisia, ku jengi vaan mainostaa siellä ja ettii kämppää, mutta oon mä sitä kautta parissa meetupissa käyny.

Ni semmosta. Tänään taas nyrkkeilysäkkiä kesyttäännami!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti