keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Oisko se tää?

Sen muuton myötä mun työmatka pitenee entisestään ja matka-aika vielä enemmän entisestään. En oo muutenkaan tämän maltalaisen bussikulttuurin ystävä, joten oon haaveillu pyörästä jo jonkin aikaa.
 
Skootteri kävi myös mielessä, mutta pitäis ajaa se kortti ensin ja ehkä tää pyörä nyt kuitenki on mulle ihan riittävä.
 
Kun kerron pyöränostoaikeistani, kaikki on ihan o-ooou! Vaarallista. Tiiän. Pyöräkauppias itekki eilen kertoili mulle mukavia tarinoita ku kävin katteleen millasta ajopeliä sillä on tarjolla.
 
MISSÄ ON KAIKKI ALLE 21-VAIHTEISET PYÖRÄT??
 
Täällä on niin paljon mäkiä (maltalaiset on niin laiskoja)
mäkiä (maltalaiset on niin laiskoja), että ei kuulemma pärjää vähemmällä.
 
Mutta minähän en niin monivaiheista pyörää ota. Kävin tuossa pari viikkoa takaperin koeajamassa yhen yksityisen netissä ilmottaman pyörän ja hankaluuksiahan siitä vain seurasi.

Lähdin koeajolle ja rupesin vaihtamaan vaihteita: hirveä romina ja köhinä ja raksuminen ja sitten se kettinki tietenkin naksahti pois paikoiltaan. Talutin pyörän takaisin ja sanoin että iiihan helposti sen saa takasin, mutta eipä ihan saanukkaan. 

Yksvaihteisessa pyörässä se on kaks sekunttia, kun sen kettingin sujauttaa paikalleen, mutta rupiappa säätämään tuommosta vaihehirmua...

Sain kettingin kuitenkin lopulta paikalleen, mutta pyörä jäi niille sijoilleen. 

Samana iltana eräs mies tuli kotia asti näyttämään yhtä pyörää, oli muuten ihan samallainen kun tuo aikasempi mutta erivärinen. Ja samat ongelmat. Koitti sitä mulle tussuilla renkailla, jarrupala rengasta hangaten myydä ja sano että ei yhtään kyllä pysty tinkaamaan.

Täysin uusi kuulemma ja Shimanon vaihteet että ei varmasti pomppaa kettinki ulos.

Juu ei varmaan. 

Toissa päivänä kävin kans yhessä liikkeessä kysymässä "mahollisimman yksinkertasta pyörää" ja 21-vaihteistahan sieltä ehotettiin.
 
Sinnikkäästi oon edelleen tuota maltalaista kirpparipalstaa seurannu, ja kattookaa mikä sieltä löyty!!
 
Ihana vanha kunnon hollantilaismallinen pyörä! Siinä on kuulemma jotain lepardikuvioita sun muuta. Se myyjä puhelimessa vähän epäili, että saattaa olla mulle liian iso, mutta en usko ennen ku nään ja en usko etes sitte.

Tämän minä haluan, oispa tämä hyvä. Sydämiäsydämiäsydämiäsydämiäsydäsmiä....

Meen sitä pian kattomaan, laittakaa sormet ristiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti